مرکز بهداشت ثامن

منشور اخلاقی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تلاش در جهت دستيابي به بالاترين سطح كيفيت وبهره وري مستمر آن وظيفه يكايك همكاران ما ميباشد . لذا اصل اول در واحدهای تابعه تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری بوده و همه کارمندان خود را موظف می‌دانند که خدمات خود را به بهترین وجه در اختیار مردم قرار دهند.

1ـ ما همکاران خود را متعهد به خدمت مشفقانه به مراجعین دانسته , کرامت انسانی آنان را ارج می نهیم و جلب رضایت الهی و عمل در چهارچوب مقررات و قوانین را وظیفه شرعی خود می دانیم .
2 ـ بمصداق روایت ان جمیل الله و یحب الجمال , آراستگی ظاهر, رعایت نزاکت و اخلاق اسلامی , عدالت و انصاف را سرلوحه برخورد با گیرندگان خدمت قرار می دهیم .
3 ـ روحیه همکاری و گروهی کارکردن همراه با متانت , خوش برخوردی به هنگام ارائه خدمت بمردم , خویشتن داری و شکیبایی را وجهه همت خویش قرار می دهیم.
4 ـ امانتداری , رازداری , حفظ اسرار ارباب رجوع بویژه بیماران , انتقادپذیری , رفتار یکسان و برابر با مراجعین را از یاد نخواهیم برد.
5 ـ استفاده صحیح از امکانات سازمان , پرهیز از اسراف و تبذیر , انجام امور بر اساس اصل مشارکت و همدلی و رعایت سلسله مراتب اداری را لازمه کار خود می دانیم .
6 ـ نظم و ترتیب در امور , مدیریت مناسب زمان , انجام وظایف محوله با جدیت و تلاش مستمر , مورد توجه کامل ما قرار خواهد گرفت .
7 ـ تلاش جهت تقویت ارزشهای اخلاقی , اسلامی و اجتماعی در محیط کار , ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد , پرهیز از تبعیض , شایعه سازی , تهمت , غیبت و خبر چینی را وظیفه شرعی خود می دانیم .
8 ـ تهیه و ارائه اطلاعات مستند و شفاف برای پاسخگویی به ارباب رجوع , تجهیز و آماده سازی فضای مناسب سازمانی بمنظور ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان را مورد توجه کامل قرار خوهیم داد .
9ـ ارتقاء سطح سلامت مردم در همه ابعاد , ارائه خدمات بهداشتی مناسب , درمان صحیح و بموقع بیماران و آموزش نیروهای متخصص و متعهد را سرلوحه کار خود قرار می دهیم .
10 ـ فعال كردن و بكارگيري امكانات بالقوه و بالفعل در جهت رفاه حال ارباب رجوع و تعامل با آنها در فرآيند شناخت ، تشخيص مسائل و طراحي و پياده سازي راهكارهاي مناسب درحل مشكلات وظیفه ما خواهد بود .
11 ـ ما معتقدیم بایستی به صحبت‌های وخواسته‌های مراجعان به دقت گوش داده و در پاسخگویی وارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش ممکن صورت گیرد و در برخورد با مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شده و فضای مراودت به گونه‌ای باشد که حاکی از ارتباط متقابل و اطمینان کامل باشد.
12 ـ ما معتقدیم برای انجام وظایفمان به صورت مؤثر و کارآمد همراه با سرعت، دقت، صحت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی بایستی از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش، اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد در محیط سازمان خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و بروز خطا و انحراف خود را ملزم به برخورد قانونی با فرد خاطی می‌دانیم و اعتقاد راسخ داریم که اگر فعالیت‌هایمان را بر اساس روش‌های مستند و مورد قبول و بر اساس ضابطه انجام دهیم هیچگونه مشکلی بروز نخواهد کرد و در نهایت جلب رضایت ارباب رجوع نیز حاصل خواهد شد.
13 ـ ما کارکنان با اعتقاد راسخ به اولویت و ارجحیت امر پیشگیری و بهداشت بر امر درمان و عنایت به تأثیر بی‌بدیل و غیر قابل انکار اصل آموزش و اطلاع رسانی در حفظ و ارتقاء سلامتی آحاد جامعه، بر آنیم این اصل را در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خویش مدنظر قرار داده و از رهگذر کاربردی نمودن اصل آموزش در ابعاد نظری و عملی بتوانیم در جهت نیل به هدف متعالی و مقدس حفظ و ارتقاء سلامتی تک تک افراد جامعه گام برداشته و اقدامات شایسته و لازم را در این خصوص انجام دهیم.
14 ـ برای نیل به هدف بلند و متعالی جلب رضایت ارباب رجوع و کرامت نهادن به مراجعان استراتژی بلند مدت حفظ و ارتقاء سلامتی عموم مردم در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و روحی معنوی وجهه همت قرار داده‌ایم و امید آن داریم تا از رهگذر انجام وظایف خویش بتوانیم در رفع آلام دردمندان کوشش نموده و اندکی از دین خویش را نسبت به تأمین و ارتقاء سلامتی آحاد مردم ادا نماییم.