منشور اخلاقی

تلاش در جهت دستيابي به بالاترين سطح كيفيت وبهره وري مستمر آن وظيفه يكايك همكاران ما ميباشد . لذا اصل اول در واحدهای تابعه تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری بوده و همه کارمندان خود را موظف می‌دانند که خدمات خود را به بهترین وجه در اختیار مردم قرار دهند.

1ـ ما همکاران خود را متعهد به خدمت مشفقانه به مراجعین دانسته , کرامت انسانی آنان را ارج می نهیم و جلب رضایت الهی و عمل در چهارچوب مقررات و قوانین را وظیفه شرعی خود می دانیم .
2 ـ بمصداق روایت ان جمیل الله و یحب الجمال , آراستگی ظاهر, رعایت نزاکت و اخلاق اسلامی , عدالت و انصاف را سرلوحه برخورد با گیرندگان خدمت قرار می دهیم .
3 ـ روحیه همکاری و گروهی کارکردن همراه با متانت , خوش برخوردی به هنگام ارائه خدمت بمردم , خویشتن داری و شکیبایی را وجهه همت خویش قرار می دهیم.
4 ـ امانتداری , رازداری , حفظ اسرار ارباب رجوع بویژه بیماران , انتقادپذیری , رفتار یکسان و برابر با مراجعین را از یاد نخواهیم برد.
5 ـ استفاده صحیح از امکانات سازمان , پرهیز از اسراف و تبذیر , انجام امور بر اساس اصل مشارکت و همدلی و رعایت سلسله مراتب اداری را لازمه کار خود می دانیم .
6 ـ نظم و ترتیب در امور , مدیریت مناسب زمان , انجام وظایف محوله با جدیت و تلاش مستمر , مورد توجه کامل ما قرار خواهد گرفت .
7 ـ تلاش جهت تقویت ارزشهای اخلاقی , اسلامی و اجتماعی در محیط کار , ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد , پرهیز از تبعیض , شایعه سازی , تهمت , غیبت و خبر چینی را وظیفه شرعی خود می دانیم .
8 ـ تهیه و ارائه اطلاعات مستند و شفاف برای پاسخگویی به ارباب رجوع , تجهیز و آماده سازی فضای مناسب سازمانی بمنظور ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان را مورد توجه کامل قرار خوهیم داد .
9ـ ارتقاء سطح سلامت مردم در همه ابعاد , ارائه خدمات بهداشتی مناسب , درمان صحیح و بموقع بیماران و آموزش نیروهای متخصص و متعهد را سرلوحه کار خود قرار می دهیم .
10 ـ فعال كردن و بكارگيري امكانات بالقوه و بالفعل در جهت رفاه حال ارباب رجوع و تعامل با آنها در فرآيند شناخت ، تشخيص مسائل و طراحي و پياده سازي راهكارهاي مناسب درحل مشكلات وظیفه ما خواهد بود .
11 ـ ما معتقدیم بایستی به صحبت‌های وخواسته‌های مراجعان به دقت گوش داده و در پاسخگویی وارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش ممکن صورت گیرد و در برخورد با مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شده و فضای مراودت به گونه‌ای باشد که حاکی از ارتباط متقابل و اطمینان کامل باشد.
12 ـ ما معتقدیم برای انجام وظایفمان به صورت مؤثر و کارآمد همراه با سرعت، دقت، صحت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی بایستی از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش، اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد در محیط سازمان خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و بروز خطا و انحراف خود را ملزم به برخورد قانونی با فرد خاطی می‌دانیم و اعتقاد راسخ داریم که اگر فعالیت‌هایمان را بر اساس روش‌های مستند و مورد قبول و بر اساس ضابطه انجام دهیم هیچگونه مشکلی بروز نخواهد کرد و در نهایت جلب رضایت ارباب رجوع نیز حاصل خواهد شد.
13 ـ ما کارکنان با اعتقاد راسخ به اولویت و ارجحیت امر پیشگیری و بهداشت بر امر درمان و عنایت به تأثیر بی‌بدیل و غیر قابل انکار اصل آموزش و اطلاع رسانی در حفظ و ارتقاء سلامتی آحاد جامعه، بر آنیم این اصل را در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خویش مدنظر قرار داده و از رهگذر کاربردی نمودن اصل آموزش در ابعاد نظری و عملی بتوانیم در جهت نیل به هدف متعالی و مقدس حفظ و ارتقاء سلامتی تک تک افراد جامعه گام برداشته و اقدامات شایسته و لازم را در این خصوص انجام دهیم.
14 ـ برای نیل به هدف بلند و متعالی جلب رضایت ارباب رجوع و کرامت نهادن به مراجعان استراتژی بلند مدت حفظ و ارتقاء سلامتی عموم مردم در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و روحی معنوی وجهه همت قرار داده‌ایم و امید آن داریم تا از رهگذر انجام وظایف خویش بتوانیم در رفع آلام دردمندان کوشش نموده و اندکی از دین خویش را نسبت به تأمین و ارتقاء سلامتی آحاد مردم ادا نماییم.

دانلود فایل منشور اخلاقی

امروز: 29
ديروز:11
اين هفته: 63
هفته‌ي گذشته: 756
اين ماه: 1691
ماه گذشته: 2053
افراد آنلاين:1
اعضا ی آنلاین : 0
مهمان آنلاین : 1